De voordelen van kantoormeubelen leasen

Als je een plek hebt waar je een kantoor hebt gemaakt dan wilt je daar ook graag meubels bij die geschikt zijn voor op het kantoor. Je zou ervoor kunnen kiezen om kantoormeubelen te leasen waarbij je een leasecontract afsluit voor een bepaalde periode. Afhankelijk van de contractvorm zou je zodra de leaseperiode afloopt de kantoormeubelen kunnen inruilen, opnieuw leasen voor een bepaalde periode of het kopen. Voordat je kantoormeubelen gaat leasen wil je maar al te graag de voordelen ervan weten.

Wat wordt er bedoeld met leasen?

Leasen wordt wel eens een vorm van krediet genoemd. Met leasen wordt er bedoeld dat een bepaald leasemaatschappij een object koopt. Een voorbeeld hiervan is een bureaustoel. Die zou je tegen een vaste vergoeding voor een bepaalde periode, die je met de leasemaatschappij hebt afgesloten, beschikbaar voor je stellen. Als je overweegt om gebruik te willen maken van leasen kun je informatie vragen bij kantoorinrichting bedrijven voor de mogelijkheid om te leasen.

Waarom kiezen mensen voor leasen?

De meeste mensen kiezen voor leasen om geen volledige investering te hoeven doen. Dat komt omdat ze het bedrag niet in een keer kunnen betalen. Als je een nieuw en goed werkende bureaustoel en bureau wilt aanschaffen kost dit best veel geld. Als je het zou kunnen leasen kun je dit iedere maand voor een vast bedrag ontvangen en gebruiken. Omdat je dagelijks in je bureaustoel zal zitten wil je natuurlijk wel een goed merk, een nieuwere type stoel, eentje die goede capaciteiten heeft en die de juiste gewenste grootte voor je heeft.

Wat zijn de voordelen van het leasen?

Leasen moet je zien als een soort huurovereenkomst. Het desbetreffende bedrijf zal in jouw kantoorinrichting investeren en zal daardoor de juridisch en economische eigenaar zijn. Hierdoor huur je de kantoorinrichting. Het bedrag wat je maandelijks betaald is opgebouwd uit bepaalde kosten zoals: afschrijvingskosten, administratie- en managementkosten en financieringskosten. Het leasen van meubels voor in het kantoor heeft enkele voordelen namelijk:

  • Je zou de investering die je doet gedeeltelijk of volledig kunnen laten financieren.
  • Bepaal zelf de looptermijn. Je kunt kiezen uit vierentwintig tot tweeënzeventig maanden.
  • Het werkkapitaal wat je hebt van je onderneming zal volledig beschikbaar blijven.
  • Je financiële partner zal de economische eigenaar zijn van de kantoorinrichting.
  • De inrichting van het kantoor zal een volledige balans zijn van de financiële partner.
  • De onderneming zal beschikbaar blijven voor de niet financierbare investeringen.
  • Alle kosten van de financiering zullen geboekt worden op de resultatenrekening.
  • De BTW kunt je gemakkelijk verrekenen. Dit gaat via de aangifte omzetbelasting.
  • Je zult geen risico lopen op de waardevermindering van de inrichting van jouw kantoor.
  • Je zou makkelijk kunnen budgetteren omdat je in termijnen betaald.
  • Zodra de looptermijn afloopt zou je ervoor kunnen kiezen om de kantoorinrichting zoals de bureaustoel te kunnen verlengen, overnemen of te retourneren.

Personnel

Personnel (de redactie) is het kloppende hart van de redactie van Storesquare.be. Dit getalenteerde team van schrijvers, redacteuren en contentmakers staat garant voor de hoge kwaliteit en diversiteit van de inhoud op het platform.