In 3 stappen succesvol je eigen webshop openen

woman drinking coffee and looking at a laptop
Photo by Ivan Samkov on Pexels.com

Heb je leuke spullen die je zelf maakt? Of de mogelijkheid producten goedkoop in te kopen? Dan is het openen van een eigen webshop een goed idee, je hoeft dan namelijk geen dure huurkosten te betalen voor je winkel en hebt een groot bereik. Tenminste als je het goed aanpakt, maar wees niet getreurd in deze blog gaan we je op weg helpen om succesvol je eigen webshop te openen.

Stap 1: De website

Een webshop heeft geen echte winkel, maar een online winkel. Daarom is de website van je webshop erg belangrijk. Je wilt ervoor zorgen dat je webshop professioneel uitziet en dat bezoekers gemakkelijk al je producten snel kunnen zien. 

Het bouwen van een website is een vak apart en kun je daarom best uitbesteden aan professionals, dit webdesign bedrijf in België is een goede optie. Ze zullen met je in gesprek gaan en een snelle en overzichtelijke webshop bouwen waar je content mee zult zijn. 

Stap 2: Zorgen dat je bezoekers krijgt

Nu je een mooie website hebt, is het belangrijk dat je bezoekers krijgt op je nieuwe webshop. Alle bezoekers zijn namelijk potentiële klanten. Het probleem is echter dat er miljoenen webshops op internet te vinden zijn en zorgen dat je hoger scoort in google is een ingewikkeld en tijdrovend proces. 

Toch is het geen slecht idee hier al gelijk werk van te maken en een maandelijks budget op te stellen aan SEO.

Als je echter gelijk bezoekers wilt krijgen dan kan dat via online adverteren. Je betaald dan voor iedere bezoeker dat op je advertentie klikt, maar je website zal dan wel voor een bepaalde tijd bovenaan in google komen. 

Stap 3: Bekendheid krijgen

Mensen moeten bekend worden met je logo en je producten, dit heeft helaas tijd nodig. Om dit proces te versnellen kun je social media betrekken bij je project. Je kunt een social media pagina beginnen waar je producten en acties op deelt.

Een andere optie is door producten te geven aan personen die veel volgers hebben op social media (influencers). Zij zullen dan iets delen over het product wat jij hebt gestuurd. Omdat deze mensen veel invloed hebben kan het in één keer veel bekendheid genereren. 

Personnel (de redactie) is het kloppende hart van de redactie van Storesquare.be. Dit getalenteerde team van schrijvers, redacteuren en contentmakers staat garant voor de hoge kwaliteit en diversiteit van de inhoud op het platform.