Tips om jouw bedrijf een marketing boost te geven!

Het wordt steeds belangrijker om tijd, geld en energie in marketing te steken. Het is namelijk een cruciale factor om je doelgroep te bereiken. Want ondanks dat jouw product of dienst kwalitatief goed in elkaar steekt, is het ook belangrijk om dit goed op de markt zien te krijgen. Het moet niet alleen erkend, maar ook gezien worden door jouw doelgroep. Maar hoe pak je dit aan en hoe kan je een doelgroep het best bereiken? Er zijn maar enkele ondernemers die het redden met alleen mond-op-mond reclame. Anno 2022 is het belangrijk om niet alleen offline marketing, maar ook online marketing in te zetten voor je bedrijf. Maar wat is nou precies het verschil tussen deze twee vormen? Wij hebben enkele tips opgesomd om jouw bedrijf een marketing boost te geven. Lees dus verder als je hier geïnteresseerd in bent!

Visuele identiteit

Het is belangrijk om je visuele identiteit consistent te houden. Dit stimuleert herhaling en daardoor wordt de naamsbekendheid van jouw bedrijf verhoogd. Als bijvoorbeeld een logo vaak voorbij komt, ontstaat er een vorm van herhaling. Maar ook als bepaalde kleuren jouw bedrijf identificeert, is dit een vorm van een visuele identiteit die jouw bedrijf kenmerkt. Visuele identiteit is belangrijk bij meerdere vormen van communicatie. Wat betreft de sociale media kanalen is het belangrijk dat jouw unieke, terugkerende stijl wordt aangehouden. Elk bedrijf heeft een eigen karakter, dus het is verstandig om jezelf af te vragen op welke visuele manier jij je boodschap wilt overbrengen. Dit geldt niet alleen voor je sociale media kanalen, maar ook voor je website tot aan je visitekaartjes. Vind jij het lastig om jouw boodschap zo goed mogelijk te binden aan een visuele identiteit? Of heb jij hier simpelweg de technische kennis niet over? Er bestaan tegenwoordig ook externe websites die zich inzetten voor het ontwerpen van jouw boodschap. Een voorbeeld hiervan is de online marketing tool van Flexmail. Dit geeft jouw bedrijf een marketing boost in de vorm van mails die speciaal voor jouw boodschap ontworpen zijn. Zo kun je een mail template bouwen en dezelfde template eindeloos gebruiken. Dit zorgt ook voor herhaling van jouw visuele identiteit bij de klant. Bovendien kun je deze mails personaliseren, aangezien er ingespeeld wordt op gelijkaardige interesses van aparte doelgroepen. Want hoe persoonlijker, hoe hoger je resultaten! 

Offline en online marketing

Offline marketing refereert naar vormen van marketing zoals banners, posters en flyers. Dit wordt ook wel gezien als een meer traditionele vorm van marketing. De geschiedenis van marketing gaat terug naar de 19e eeuw, waarbij het in de vorm van een magazine al tot zijn recht kwam. Met de komst van digitalisering is er nu een tweede vorm van marketing bijgekomen, namelijk online marketing. Dit refereert naar de marketing van producten en/of diensten via het internet. 

Naamsbekendheid

Het is belangrijk dat je als bedrijf naamsbekendheid opbouwt via offline- en online marketing. En ondanks dat online marketing steeds populairder geworden is, is offline marketing niet minder belangrijk. Offline marketing heeft namelijk voordelen die online marketing niet per definitie heeft. Het laat bijvoorbeeld meer moeite zien, omdat je hiermee als klant meer persoonlijk wordt benaderd. Als je op een beurs iemand een-op-een spreekt, kun je door de persoonlijke benadering overtuigd worden van een bedrijf en de bijhorende ideeën. De combinatie tussen offline en online marketing pakt bovendien ontzettend voordelig uit voor jouw bedrijf. Als je potentiële klant namelijk jouw bedrijfsnaam als eerst op het internet tegenkomt en vervolgens op een flyer of in een magazine, dan creëert dat herhaling. Herhaling is belangrijk voor de naamsbekendheid van jouw bedrijf. De moeite waard dus!