4x inspiratie voor het ontwerpen van een unieke flyer 

Overweeg jij het laten drukken van een maatwerk flyer om zo in korte tijd een groot publiek te kunnen bereiken? Een flyer ontwerpen is de laatste jaren steeds makkelijker geworden, net zoals bijvoorbeeld het laten drukken van een complete brochure of een spandoek. In een online ontwerptool stel je een eigen vormgeving samen, naadloos passend bij de doelgroep van je onderneming, vereniging of stichting. In dit artikel vind je tips om tot een uniek, modern ontwerp te komen. Hulp van een externe vormgever heb je niet meer nodig! 

Tip 1: bekijk de bestaande ontwerpen van een online drukker 

Een van de makkelijkste manieren om inspiratie op te doen is het bekijken van de bestaande ontwerpen van een online drukker. Sommige drukkers bieden honderden tot zelfs duizenden designs aan, die je direct kunt gebruiken voor het ontwerpen van je eigen flyer, visitekaartje of banner. Het is enkel nog zaak om er een unieke tekst aan toe te voegen; visitekaartjes maken bij Drukzo.be was nog nooit zo makkelijk! 

Tip 2: laat de huisstijl qua kleuren passen bij je doelgroep 

Heeft jouw organisatie nog geen uitgesproken huisstijl? Zorg er in dat geval voor dat deze zo snel mogelijk samengesteld wordt. Een consument heeft gemiddeld zeven contactmomenten met een organisatie nodig, voordat deze een onderneming volledig vertrouwt en bereid is om een aankoop te doen. 

Een vaste huisstijl, qua kleuren passend bij de doelgroep, draagt bij aan het bereiken van dat aantal contactmomenten. Kies bij een jonge doelgroep voor felle, opvallende kleuren. Een oudere of zakelijke doelgroep voelt zich sneller aangesproken door kleuren als donkerblauw en grijs. 

Tip 3: zorg dat je flyer een helder doel heeft 

Niet onbelangrijk bij het ontwerpen van een flyer is het vaststellen van het doel hiervan. Wat wil je bereiken met het verspreiden van de flyers? Welke call to action (CTA) voeg je toe aan de tekst op de flyer? Probeer een flyer slechts één doel te geven. Dit kan het promoten van een specifiek evenement van je organisatie zijn, het aanzetten van een consument tot het doen van een aankoop in een nieuw geopende vestiging, enzovoorts. 

Tip 4: trek de aandacht met een opvallende titel 

Naast het belang van het gebruik van de juiste kleuren in het ontwerp van een flyer, is het raadzaam creatief te zijn met titels. Kies voor een titel die direct de aandacht grijpt van mensen die de flyer in hun handen hebben. Prikkel een lezer, probeer deze nieuwsgierig te maken en voorkom bovenal dat deze flyer direct weer weglegt.

Personnel

Personnel (de redactie) is het kloppende hart van de redactie van Storesquare.be. Dit getalenteerde team van schrijvers, redacteuren en contentmakers staat garant voor de hoge kwaliteit en diversiteit van de inhoud op het platform.