De 3 beste manieren om jouw bedrijf in de kijker te zetten

Zelf reclame kunnen maken is altijd mooi meegenomen. Toch weten de meesten onder ons niet onmiddellijk hoe ze hieraan kunnen beginnen. Daarom geven wij jou de 3 beste manieren mee om jouw bedrijf in de kijker te zetten.

Originele merkcreatie in 4 stappen

Eerst en vooral moet je uiteraard een originele merknaam, logo, tagline en huisstijl creëren. Probeer bij je merknaam zo creatief en toch zo duidelijk mogelijk te zijn. Zo kan je bijvoorbeeld een speelse woordgrap verzinnen of je familienaam te vertalen naar het chique Frans. De bedoeling is vooral dat je merknaam goed onthouden wordt. Als je je logo moeiteloos in de verf wil zetten, mag je het belang van kleur niet onderschatten. Bovendien moet de uitstraling van het logo moet ook kloppen bij je business. Een tijdloos ontwerp is meestal een betere keuze dan dat je een trend zou volgen die binnen enkele jaren weer uit de mode is. Je tagline moet dienen als korte, maar krachtige elevator pitch. Omschrijf die meerwaarde die jij je klanten biedt dus zo overtuigend mogelijk. De huisstijl kies je ook volledig zelf en daar ben je zo vrij in als je wil, zolang het duidelijk leesbaar blijft. Als je niet goed bent in creatief denken, kan je dit ook altijd laten uitbesteden. Je merknaam, logo, tagline en huisstijl zijn de cruciale basis voor een succesvolle reclame. Naast je producten en/of diensten helpen deze vier belangrijke stappen je namelijk om moeiteloos in het oog te springen.

Zet alles in je huisstijl

Nu kan je aan de slag met de volgende tip: al je materiaal transformeren in je huisstijl. Concreet ga je dus alles wat je hebt en bij je merk hoort, laten bedrukken. Als je kleren verkoopt, is het een prima idee om de zakken met de naam van je kledingwinkel te bedrukken. Stel je hebt een bierbrouwerij, dan kan je je biermerk promoten door je bierglazen te bedrukken. Ben je elektricien, ga je je gegevens ook liefst op je wagen zetten. Zo toon je professionalisme én maak je jezelf tegelijk overal herkenbaar. Op die manier ga je opvallen op alle vlakken. Een must dus!

Verspreid je merk

Verder is het noodzakelijk om je merknaam, logo, tagline en huisstijl ook op andere manieren en plaatsen te verspreiden. Laat andere handige benodigdheden ontwerpen en deel die uit aan potentiële klanten bijvoorbeeld. Typische voorbeelden zijn balpennen en kladblokken. Deze nieuwe gadgets moeten een combinatie zijn van functionaliteit en reclame. Je kan je gekozen items ook personaliseren, want dat doet het ook altijd goed. Stel er staat een koffiemachine op het werk dankzij dewelke jij en je klanten tijdens een meeting ’s ochtends vaak van een lekker koffietje genieten. Achteraf kan je een gepersonaliseerde koffietas meegeven als “aandenken”. Op die manier denken ze ook thuis tijdens hun koffiemomentjes aan jouw bedrijf. Koffietassen bedrukken is slechts één van tal van creatieve mogelijkheden die je kan verzinnen om je merk overal en bij iedereen te verspreiden. Je kan alle kanten opgaan, zolang er een logische samenhang is tussen het voorwerp dat je meegeeft en de reden waarom. Praktische cadeautjes komen in elk geval altijd goed aan. Deze drie tips zullen gegarandeerd voor meer bekendheid zorgen wat jouw bedrijf zeker ten goede komt. Je weet nu wat te doen, aan de slag dus!

Personnel

Personnel (de redactie) is het kloppende hart van de redactie van Storesquare.be. Dit getalenteerde team van schrijvers, redacteuren en contentmakers staat garant voor de hoge kwaliteit en diversiteit van de inhoud op het platform.